Crisisbeheersing training

Zet de crisisbeheersing van jouw organisatie op de kaart

Hoe kom je tot een optimale aanpak, maak je mensen enthousiast en creëer je in één overzicht alle veiligheidsaspecten, rollen en verantwoordelijkheden van iedereen?

Middels onze Crisisbeheersing training!

Aanbod Crisisbeheersing trainingen:

Het vastleggen van feiten, knelpunten en besluiten tijdens een crisisoverleg, vereist specifieke vaardigheden. De basisopleiding voor loggers neemt de deelnemers mee in hoe en wat van hun wordt verwacht tijdens het loggen bij een crisisoverleg.

Naast de uitleg van de vergader- en BOB methodiek (digitaal en op flip-over vellen), staan we ook stil bij hun rol en de samenwerking met de voorzitter. Vragen zoals wat zijn de valkuilen en wat dien je vooraf te faciliteren worden beantwoord. Tijdens de basisopleiding Loggen wordt met name kennis gedeeld ondersteund door filmmateriaal en praktische opdrachten.

Na deze opleiding is het volgen van de verdiepingsopleiding Loggen een logische stap.

Met de kennis van de basisopleiding Loggen wordt er in de verdiepingsopleiding geoefend aan de hand van reel case scenario’s. Door te oefenen ontstaat er inzicht in het loggen en kunnen knelpunten besproken worden. Onderling wordt kennis en ervaringen gedeeld en gewerkt met diverse formats.

Inzichten en uitwerkingen worden met elkaar gedeeld. Ook is aandacht voor verslaglegging en de eindrapportage, kijken we wat een voorzitter verwacht van een logger en wat de logger kan doen om de voorzitter en de crisisteamleden te faciliteren.

Onze e-learning Loggen kan ter ondersteuning van de opleiding ingezet worden.

Verslaglegging van een crisisoverleg vereist specifieke vaardigheden, van zowel de logger als de voorzitter. Een goede en volledige verslaglegging is onmisbaar voor de crisisleden tijdens en de basis voor een volgend crisisoverleg. Een goede samenwerking tussen de logger en voorzitter is daarom van belang voor zowel het verloop van het overleg als het verslag.

Tijdens de training gaan we onder andere in op de kennis die nodig is zoals de BOB methodiek, vergader hygiëne en hoe de eigen crisisorganisatie eruit ziet. We leren wat ieders rol en verantwoordelijkheden zijn en hoe zij elkaar hierin kunnen ondersteunen. Door opdrachten en onderling te oefeningen met ondersteunende tools kunnen valkuilen zichtbaar worden. Deze training geeft vooral ruimte en inzicht om naar elkaar verwachtingen uit te spreken en afspraken te maken zodat zij beiden goed voorbereid hun rol kunnen vervullen tijdens een crisisoverleg.

De training wordt geheel op maat gemaakt, afgestemd op jouw organisatie.

Leden van een (tactisch, strategisch en operationeel) crisisteam zijn belangrijke sleutelfiguren bij een kleine en of grote verstoring binnen of buiten de organisatie. De basistraining crisisbeheersing is er om ze voor te bereiden op hun rol tijdens een calamiteit.

Met de basistraining krijgen zij inzicht in de eigen crisisorganisatie, wat de rollen en verantwoordelijken zijn en hoe samen te werken en elkaar te versterken tijdens een calamiteit.
Met behulp van praktische opdrachten en de Veilig in Beeld infographic “Op- en afschalen” tijdens crisissituaties” komen er allerlei vraagstukken naar voren over wat en wanneer je doet en in welke situatie.

Binnen de crisisorganisatie zijn diverse sleutelfiguren die een rol spelen tijdens een alarmering en een disbalans binnen de zorgcontinuïteit. Zij zijn de ogen en oren tijdens de eerste fase van een acute situatie en zij zijn erg belangrijk voor het goed laten verlopen van het kritische proces.

Onze e-learning basiskennis crisisbeheersing kan ter ondersteuning van de opleiding ingezet worden. Na deze opleiding is het volgen van de verdiepingsopleiding Crisisbeheersing Crisisteam een logische stap.

Met de kennis vanuit de basisopleiding Crisisbeheersing wordt er in de verdiepingsopleiding geoefend aan de hand van reel case scenario’s. De diverse scenario’s geven leden van een (tactisch, strategisch en operationeel) crisisteam inzicht hoe je om kunt gaan met diverse crisissituaties (disbalansen) en welke disbalansen er zijn, wanneer op- en afschalen noodzakelijk wordt en welke valkuilen zich voor kunnen doen en welke randvoorwaarden daarbij essentieel zijn. Door te oefenen ontstaan er inzichten en vertrouwen in hun eigen rol.

Onze e-learning basiskennis crisisbeheersing kan ter ondersteuning van de opleiding ingezet worden.

Wanneer je als medewerker een sleutelfiguren bent wanneer zich een calamiteit voordoet kom je voor verschillende beslismomenten te staan. Met deze training staan we stil bij de diverse risico’s die de organisatie kunnen treffen en hoe daarin adequaat op te treden. Dit betreft niet alleen het opschalen, maar ook het afschalen en de nazorg.

Na deze training is er inzicht in welke disbalansen er kunnen zijn, wanneer op- en afschalen noodzakelijk is, welke knelpunten en acties zich aandienen en wat is mijn rol hierin. Hierbij staan de vier kernvragen centraal, Wat kan je zelf, Wie dien ik te alarmeren, Wie dien ik te informeren en Waar kan en dien ik het te melden.

Deze basisopleiding is bedoelt voor alle mensen (sleutelfiguren) die bij calamiteiten een beslissing moeten nemen. Na deze opleiding is het volgen van de verdiepingsopleiding crisisbeheersing sleutelfiguren een logische stap.

Onze e-learning basiskennis crisisbeheersing kan ter ondersteuning van de opleiding ingezet worden.

Met de kennis vanuit de basisopleiding crisisbeheersing sleutelfiguren wordt er in de verdiepingsopleiding geoefend aan de hand van reel case scenario’s.
De diverse scenario’s geven de sleutelfiguren inzicht hoe je om kunt gaan met diverse crisissituaties (disbalansen) en welke disbalansen er zijn, wanneer op- en afschalen noodzakelijk wordt en welke valkuilen zich voor kunnen doen en welke randvoorwaarden daarbij essentieel zijn. Door te oefenen ontstaan er inzichten en vertrouwen in hun eigen rol.

Onze e-learning basiskennis crisisbeheersing kan ter ondersteuning van de opleiding ingezet worden.

Binnen jouw organisatie is een crisisadviseur de spin in het web ten aanzien van de koude en warme fase van de crisisbeheersing. Met deze opleiding krijgen zij in- en overzicht van de ontwikkelingen op het gebeid van risicobeheersing, binnen en buiten de organisatie.

Na deze training is er inzicht in wat hun rol inhoud en wat er van hun verwacht wordt tijdens de koude (preventieve) fase. Onder andere wordt Wet- en regelgeving besproken en samen wordt er gekeken naar het inrichten van een crisisorganisatie en welke planvorming daarbij noodzakelijk en gewenst is. Voor de warme (actieve) fase wordt er inzicht gegeven in welke disbalansen er kunnen zijn, wanneer op- en afschalen noodzakelijk is en welke knelpunten kunnen zich aandienen.

Wil jij weten hoe wij jou hiermee kunnen helpen?

Identificeer jouw behoeften zodat wij onze Crisisbeheersing training op maat kunnen aanbieden en toepassen.

Algemene randvoorwaarden Crisisbeheersing training

Doelgroep (sector):

Ziekenhuizen, zorginstellingen en overheidsinstellingen.

Doelgroep (functionaris):

Sleutelfiguren binnen de crisisorganisatie.

Locatie:

Trainingen verzorgen wij op locatie bij de opdrachtgever of online, wat gewenst is.

Cursusduur:

3 uur. In overleg kan hiervan afgeweken worden.

Aantal deelnemers:

Voor alle trainingen geldt een minimum van 6 deelnemers tot maximaal 12 deelnemers. De opleiding crisisadviseur/coördinator kan vanaf 1 deelnemer verzorgt worden.

Kosten:

Op aanvraag.

Contactpersonen:

Suzanne Walsteijn • 06-15574676
Inge Muller • 06-36436016

Meer informatie:

info@veiliginbeeld.nl

Veiligheid begint bij goed voorbereide organisaties en mensen

Het is ons doel dat jouw Bedrijfsnoodorganisatie leeft en uitstraalt dat veiligheid is ingebed binnen alle niveaus van jouw organisatie.

Onze senior adviseurs, Inge & Suzanne, staan al ruim 10 jaar aan het roer bij Veilig in beeld | Crisisbeheersing. Zij bezitten een enorme kennis en kunde op gebied van integrale veiligheid, crisisbeheersing, zorgcontinuïteit en processen.

Veilig in beeld voorziet al jaren in het trainen en opleiden van crisisbeheersing voor zorginstellingen en ziekenhuizen.

  • ISO 22301

ISO 22301 Lead Auditor

0+
Jaren in crisisbeheersing
0+
Afgeronde projecten

Hoe ook jij in drie eenvoudige stappen de kennis binnen jouw organisatie kunt vergroten.

Dat pak je zo aan:

Stap 1

Vraag een offerte aan

Vraag een offerte aan voor de gewenste trainingen & opleidingen voor jouw organisatie.

Stap 2

Ontvang een plan op maat en investeer in jouw crisisteam

Specifiek voor jouw organisatie ontvang je een op maat gemaakt voorstel. En wij vergroten middels trainingen & opleidingen de kennis binnen jouw organisatie.

Stap 3

Wees volledig in controle wanneer jouw organisatie echt te maken heeft met een crisis.

Voel je zeker van de integrale veiligheid en zorgcontinuïteit voor jouw organisatie door verantwoordelijke medewerkers.